Friday, May 6, 2011

Four of Swords / Cuatro de Espadas

Four of Swords. The figure in this card might seem dead but it is not, he is resting and/or meditating. This is a card that invite us to take a step back or relax when a situation is occupying our mind. It tells us to focus on our tranquillity. In general, is a card that have to deal with the inner aspect of our soul. In a reading if this card comes up along with The Hermit (for example), the message is quite clear: that what you need to do at that moment is an exercise of introspection.

In a recent reading, I was wondering what would be the consequences of making a phone call to a friend on whom I have a romantic interest but he´s not showing much interest in me. The Four of Swords appeared suggesting me to calm down and let things happen, if he´s interested in me, he will make the call. Also the card suggested me to meditate on the true purpose on my interest in that person. Is it completely a sexual attraction? Is it not? Am I becoming obsessed?
my-tarot.blogspot.com


What does Arthur Edward Waite told us about the Four of Swords? "Vigilance, retreat, solitude, hermit's repose, exile..." - from the book The Pictorial Key To The Tarot: Being Fragments Of A Secret Tradition Under The Veil Of Divination (first published in 1910).


*card from The Original Rider Waite Tarot Set.

Cuatro de Espadas. La figura en esta carta puede parece que está muerta pero no lo está, él está descansando y/o meditando. Esta es una carta que nos invita a tomar un paso atrás o relajarnos cuando una situación está ocupando nuestra mente. Nos dice que nos enfoquemos en nuestra tranquilidad. En general, es una carta que tiene que ver los aspectos interiores de nuestra alma. En una lectura si esta carta aparece junto al Hermitaño (por ejemplo), el mensaje es claro: que lo que tú necesitas hacer en ese momento es un ejercicio de introspección.

En un lectura reciente, me preguntaba cual sería la consecuencia de realizar una llamada telefónica a un amigo el cual me interesa romanticamente pero él no demuestra mucho interés en mi. El cuatro de espadas apareció sugiriéndome que me calmara y dejara que las cosas pasaran, si él está interesado en mi, él va a realizar la llamada. De igual modo la carta me sugirió que meditara sobre el verdadero propósto de mi interés en esa persona. ¿Acaso es completamente una atracción sexual? ¿O no? ¿Esto que siento es una obsesión?
my-tarot.blogspot.com


¿Qué Arthur Edward Waite nos dijo sobre el cuatro de espadas? "Vigilancia, retirada, soledad, reposo del hermitaño, exilio..." - del libro The Pictorial Key To The Tarot: Being Fragments Of A Secret Tradition Under The Veil Of Divination (publicado por primera vez en 1910).


*carta del Rider-Waite Tarot Set.

4 comments:

  1. That's super interesting, I never get to see any real info on tarot cards

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Awesome interpretation of this card as it pertains to your situation!

    ReplyDelete
  4. almost didnt see the 4th sword

    ReplyDelete